رفتن به محتوای اصلی

اطلاعیه

قابل توجه مشتریان محترم

به اطلاع می رساند، اخیرا گزارش هایی از سوی برخی بانکها و نهادهای دولتی معتبر به این شرکت واصل گردیده، مبنی بر اینکه "سررسید هوشمند اختصاصی رسفا" با ظاهری متفاوت به این عزیزان عرضه گردیده و بعضا منجر به انعقاد قرارداد  شده است، بدینوسیله اعلام میدارد، این گروه / شرکت (فناوری رسفا به شماره ثبت 323504، برند ثبت شده  مرکز مالکیت معنوی و علائم تجاری کشور متعلق به شرکت رایان افزار نارون بشماره ثبت 529975حق قانونی خود می داند تا نسبت به پیگیری کیفری (کلاه برداری) و حقوقی (انعقاد قرارداد و اخذ وجوه بلا وجه از مشتریان توسط سوء استفاده کنندگان) اقدام قانونی لازم را بنماید و بر اساس مدارک موجود (مالکیت معنوی سررسید هوشمند، صرفا اختصاص به گروه فناوری رسفا ( شرکت رایان افزار نارون) داشته و استفاده و فروش آن غیرمجاز می باشد. بدیهی است در اولین فرصت با خاطیان وفق مقررات و ضوابط قانونی اقدام به عمل خواهد آمد.

روابط عمومی و امور بین الملل گروه فناوری های رسفا 

66591853 - 021 info(@)rasfa.ir

شرحی بر ویژگی های استاندارد ITIL

امروزه در بسیاری از محافل راجع به ITIL صحبت و تبادل نظر میشود ولی باید به این نکته اذعان نمود که شاید هنوز هم برخی از مدیران IT با مفاهیم اصلی ITIL آشنایی لازم را نداشته باشند. در این جا به شرح ۱۰ نکته اصلی در زمینه ITIL میپردازیم :

۱.ITIL  مخفف واژه  Information Technology Infrastructure Libraryو به معنای  کتابخانه زیرساخت فن آوری اطلاعات است.

ITIL شامل مجموعه ای جامع از بهترین شیوه ها یی است که جهت  توسعه و اجرای مدیریت خدمات IT  استفاده می شوند این امر به شما امکان استفاده از بسیاری از قابلیت ها ی ارزشمند در این زمینه را خواهد داد ازجمله این قابلیت ها میتوان به افزایش رقابتهای هدفمند  از طریق کاهش هزینه ها، رشد، و چابکی. کارایی کسب و کار از طریق فرایند های ساده  IT   ، افزایش بهره وری   IT را از طریق کسب و کار و نیز عملیاتی نمودن فرایند های IT و تنظیم اهداف سازمانی  و بهبود روند مشتری مداری و  رضایت کاربران داخلی اشاره نمود .

۲.ساختارسازمانی که مسئولیت پشتیبانی ITIL را برعهده دارد در کشور انگلستان تاسیس شده است .

رویکرد کلی ITIL از اواخر ۱۹۸۰ به منحضه ظهور رسید و ازهمان سالها نیز در اینترنت منتشر گردید. با این حال، این امر همچنان تا حدزیادی در  ایالات متحده ناشناخته بود تا اینکه توده ای ازشرکتهای بزرگ و همچنین رسانه ها و انتشارات مهم شروع به کسب آگاهی و انجام فعالیت در این امر پرداختند  تاجایی که امروز بیش از ۱۰۰۰۰ سازمان در سراسر دنیا راجع به این موضوعفعال بوده و  آن  را در مجموعه خود پذیرفته اند .

۳.ITIL شامل مجموعه ای ازکتابهایی است که حاوی رهنمودها و توصیه های مفید هستند .

ITIL  تحت برخی از به روز رسانی ها و تغییرات ساختاری در فن آوری اطلاعات فعالیت میکند .درحال حاضر کتابهای معمول در این زمینه شامل موضوعات زیر است :

·         مقدمه ای بر ITIL

·         خدمات پشتیبانی

·         ارائه خدمات

·         برنامه ریزی برای پیاده سازی مدیریت خدمات

·         مدیریت امنیت

·         چشم انداز کسب و کار

·         مدیریت زیرساخت فناوری اطلاعات و ارتباطات

·         مدیریت برنامه ها

·         مدیریت دارایی های نرم افزاری

·         پیاده سازی های مقیاس کوچک

۴.ITIL   جهت کسب موفقیت بر پشتیبانی قوی ازسوی مدیران اجرایی تاکید میکند.

اجرای شیوه های ITIL یک ابتکار در تغییر فرهنگ است . طولی نخواهد کشید که افراد از انجام کارهایی متفاوت با آنچه درگذشته انجام میداده اند شکایت خواهند کرد بنابرین شما نیازمند یک مدیر اجرایی قوی برای اعمال فشار برای تغییرات ساختاری خواهید بود.اگر شما فردی را برای انجام این کار درنظر ندارید برای کسب موفقیت حتی درابعاد محدود نیز تلاش نکنید !

۵.ITIL  با مدیریت پروژه متفاوت است !

ITIL بر ایجاد فرایندهایی که معمولا در یک پروژه شکل میگیرند متمرکز نمیشود و به جای این کار بیشتر روی اجرا و صحت عملکرد IT در سرویس دهی یک مجموعه یا شرکت تاکید دارد .

۶.ITIL باوجودداشتن محبوبیت زیاد دارای محتوای زیادی نیست !

ITIL مجموعه ای ازروش ها و بهترین شیوه هاست و مدلی برای ارائه خدمات IT به حساب می آید این کار شامل شرح برخی از فرآیند ها و قالب هاست  اما بعنوان یک متدولوژی با شرح تمامی جزئیات آن به شمار نمی آید . شرکت هایی که مایل به استفاده از ITIL هستند ، می تواند دستورالعمل های کلی را دنبال نموده  و پس از آن به توسعه فرآیندهای مفصل تر برای مجموعه داخلی خود بپردازند.

۷.ITIL یک ابزار نیست !

شما می توانید بسیاری از جنبه های ITIL با استفاده از ابزارهای مختلف پیاده سازی نمایید اما همیشه هم به ابزارها نیازی نیست ! اگر سازمان شما کوچک است، قالبی ساده ویا صفحات گسترده ممکن است همه آن چیزی باشد که شما نیاز دارید !
اما گر سازمان شما بزرگ است، ممکن است به پیدا کردن ابزار نرم افزاری  مناسب برای کمک رسانی سریع در این زمینه نیاز داشته باشید .

۸.ITIL یک پیشنهاد” یا همه یا هیچ” به شمار نمی آید !

از آنجا که ITIL شامل یک  سری از روش هادر مباحث مختلف است ، یک مجموعه  می تواند برخی از آیتم ها یا کل مدل را به صورت کامل پیاده سازی کند و هیچ قانونی مبنی بر التزام در اجرای تمامی روشها وجود ندارد .

۹.شما میتوانید ITIL را به صورت مرحله به مرحله پیاده سازی نمایید .

در ITIL هیچ قانونی که شما را ملزم به  پیاده سازی تمام مدل ITIL دریک فرایند یکتا نماید وجود ندارد . بسیاری از سازمان ها پیاده سازی ITIL بیش از چند مرحله در فواصل زمانی مختلف انجام می دهند.

۱۰.شما میتوانید از ITIL گواهینامه بگیرید!

صدورگواهینامه های ITIL درسطوح زیرصورت می پذیرد:

گواهینامه پایه : صدور این گواهینامه به این معناست که شما مفاهیم پایه و اصول مدل ITIL را به خوبی شناخته اید .

گواهینامه اشتغال :گواهی این سطح به معنی این است که شما مفاهیم مدل ITIL را شناخته و لزوم استفاده از درجه های مختلف ITIL را درفرایند های صحیح اجرایی درسازمان خود دریافته اید و دقیقا میدانید که ازچه روشهایی در کجا استفاده نمایید .

گواهینامه مدیریت : این گواهینامه به افرادی اختصاص میابد که توانایی مدیریت خدمات  کاربردی ITIL را دارا میباشند.

گرد آوری و ترجمه توسط بخش تولید و پشتیبانی شرکت نرم افزاری ایده نگار ،تولید کننده نرم افزار Help Desk رسفا

برگشت به بالا