رفتن به محتوای اصلی
66903766 - 021 info@rasfa.net

دغدغه مدیران فناوری اطلاعات چیست ؟

کارشناسان فناوری اطلاعات در سازمانها با حجم زیادی از درخواستهای روزانه روبرو هستند و این امر عموما موجب سردرگمی های آنها و عدم نارضایتی درخواست کنندگان خواهد شد چنانچه در جریان هستید واحد فناوری اطلاعات جزو استراتژیک ترین بخش های یک سازمان محسوب شده وتنها پل ارتباطی الکترونیک یک سازمان با تمام بخش ها و دنیای برون سازمانی می باشند.

پس عموما ایجاد نظم و یکپارچگی در جوابگویی به سئوالات و مشکلات درخواست کنندگان می تواند در بالا بردن کیفیت عملکرد یک سازمان تاثیر مستقیم داشته باشد.

گاها مشاهده می شود با توجه به اینکه حوزه فناور ی اطلاعات کلیه بخش ها را در یک سازمان مکانیزه نموده اند ولی متاسفانه خود هنوز از روشهای سنتی در مدیریت فرآیند های خود استفاده می کنند.

مخاطبین حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در سازمانها

مدیران ارشد سازمانی

کارشناسان درون و برون سازمانی

کلیه پرسنل سازمان

سرویسکاران و بازدید کنندگان تجهیزات سخت افزاری

شرکتها و پیمانکاران داخلی و بیرونی

گاها ارباب رجوع ها

در این حوزه عموما بخش عمده ای از درخواستهای شفاها اعلام و بدون ثبت  درخواست ، اقدامات لازم مبذول و مشکل درخواست کننده مرتفع می گردد و این نوع عملکرد شفافیت گزارشهای مدیریتی را کاهش خواهد دادو عملا تلاشها و زحمات این مجموعه نادیده گرفته خواهد شدو در تصمیمات مدیرتی در سطح کلان سازمانی چالشهایی را بوجود خواهد آورد.

کمی به سوالات ذیل تامل کنید

آیا مشکلات فوق با افزایش نیروی انسانی در این حوزه مرتفع می گردد ؟

آیا مدیران تمام مراحل کار را کنترل می کنند ؟

آیا کارتبال تخصصی برای ثبت درخواستهای این حوزه وجود دارد ؟

مدیران ارشد فناوری اطلاعات بر چه اساسی بودجه ریزی می کنند ؟

سیکل تولد یک درخواست تا جوابگویی به آن در سازمان شما چگونه است ؟

سلایق متعدد در این حوزه چه مشکلاتی را بوجود خواهد آورد ؟

نوع گزارش گیری (کمی و کیفی )از عملکرد کارشناسان فنی (نرم افزار ،سخت افزار،شبکه و..)چگونه انجام می شود ؟

مراحل ثبت در خواستها ی حوزه فناروی اطلاعات در سازمان شما چگونه است ؟

آیا واقعا حوزه فناوری اطلاعات نیاز به یک کارتابل تخصصی درخواست دارد ؟

آیا ثبت در خواستها روی تجهیزات موثر است ؟

آرشیو اقدامات انجام شده در حوزه فناوری اطلاعات چه فایده ای دارد ؟

بیشترین و کمترین خرابی یا درخواست شما در سازمان کدام است ؟

و….

برای اینکه سازمانی سالم و پرتحرک داشته باشیم باید قلبی سالم و دقیق(حوزه فناوری اطلاعات ) داشته باشیم

مدیریت دارایی های سخت افزاری و نرم افزاری در یک سازمان اساسی ترین اصل مدیریت راهبردی می باشد تهیه  فهرستی کامل  از همه تجهیزات سخت افزاری، کامپیوترها و تجهیزات  شبکه، ماشین های اداری ،دوربین های مدار بسته و تجهزیات آزمایشگاهی و مخابراتی و نرم افزار ها عموما بصورت دستی وبدون استفاده از ابزارهای نرم افزاری قوی و استاندارد خود موجب بروز چالشهای ذیل می گردد.

الف: عدم توانایی در ارائه آمارهای بروز از تجهیزات

ب: ایجاد خلاء برای ورود متخلفین در سوء استفاده از این تجهیزات

ج: عدم مدیریت صحیح در کنترل هزینه ها و منابع

د:عدم تشخیص مرغوبیت مارکها و مدلهای استفاده شده در سازمان

انبار تخصصی در حوزه IT

در کلیه سازمان انبار و انبار دار وجود دارد لیکن سوال اینجاست

آیا تمام انبار داران ما دارای تخصص در حوزه فناوری اطلاعات هستند ؟

آیا انبار داران به تاریخ مصرف مواد مصرفی یا تاریخ گارانتی تجهیزات اهمیت می دهند ؟

آیا انبار داران واقعا مکان مناسبی را برای تجهیزات حساس IT در نظر گرفته اند ؟

جواب به این سوالها نیاز شما را به راه اندازی و مدیریتی مجزا برای تجهیزات فناروی اطلاعات وادار می سازد تا بعنوان تکمیل کننده  به این بستر ورود نمایید .

چگونه درخواست خرید برای تجهیزات جدید در این حوزه  می دهید ؟

چگونه تاریخ گارانتی یا ضمانت نامه ها ی تجهیزات در انبار را مدیریت می کنید ؟

چه آماری از تجهیزات مستهلک خود در انبار دارید ؟

با چه سرعتی به در خواستهای خرید یا تقاضاهای کاربران جواب می دهید ؟

چگونه شماره اموال ،سریال یا شاخصه های خاص تجهیزات را یادداشت بر داری می کنید ؟

و…

حرکت سازمانی سالم و پر تحرک با مدیریت اسکلت اجرایی و تجهیزاتی آن میسر خواهد بود .

ساختار سازمان چیست؟
ساختار سازمانی تصریح می کند که وظایف، چگونه تخصیص داده شوند، چه شخصی به چه کسی گزارش دهد و سازوکارهای هماهنگی رسمی و همچنین الگوهای تعاملی سازمانی که باید رعایت شوند کدامند؟
ما ساختار را به عنوان یکی از اجزاء سازمان، که از عنصر پیچیدگی، رسمیت و تمرکز تشکیل شده، تعریف می کنیم.
پیچیدگی، حدود تفکیک درون سازمان را نشان می دهد. همچنین میزان تخصص گرائی، تقسیم کار و تعداد سطوح در سلسله مراتب سازمان را اشاره می کند. و حد و حدودی که واحدهای سازمانی از لحاظ جغرافیایی پراکنده شده اند را نیز تصریح می کند.

ساختار سازمانی در حوزه فناوری اطلاعات در سازمان ها به چه صورت پایه ریزی شده است ؟

چارت سازمانی موجود در حوزه فناوری اطلاعات به چه صورت تعریف می شود ؟

سازمانی سالم یا ساختار سازمانی محکم حرکت می کند .

با توجه به اینکه حوزه فناوری اطلاعات در سازمان ها شاهرگ ورودی قرار دادهای جزء و کل می باشد عموما تهیه و تنظیم و مدیرت این قرارداد ها  با توجه به تغییرات و جابجایی متعدد سازمانی کاری بس دشوار می باشد .

و عدم مدیریت بر قرارداد موجب سوخت رفتن بودجه سازمانی گردیده و راه را برای سوء استفاده کردن پیمانکاران برون سازمانی باز خواهد نمود .

موضوع قرار داد چیست؟

چه مدت زمان و با چه کیفیی باید انجام شود ؟

آیا آرشیوی از قرار داد ها در حوزه فناوری اطلاعات وجود دارد؟

چگونه از اتمام مدت قرارداد اطلاع پیدا می کنیم ؟

جابجایی مسئولین چه تاثیری بر قرارداد های این حوزه دارد؟

به چه بند قرارداد باید رجوع کنم ؟

نواقص قرارداد های قبلیدر حوزه فناوری اطلاعات  چیست ؟

کدام یک از بندهای قرارداد انجام نشده است ؟

تنها ابزار کنترلی پیمانکاران  قراردادها  می باشد..

عمده فعالیت حوزه فناوری اطلاعات در سازمانها نرم افزار ی می باشد و و انتخاب یک نرم افزار مناسب و کاربردی برای تک تک سازمانها مهم و حیاتی می باشد

این ابزار تنها ما را با دنیای ارتباطات و فناوری مرتبط می کند و کلیه خدمات و فعالیتهای یک سازمان را مدیریت و راهبری کرده و از بروز جزئی ترین مشکلات نیز جلو گیری خواهد نمود .

کلیه بخش ها در یک سازمان یا بصورت جزیره ای یا بصورت یکپارچه از اتوماسیونهای مختلف یا نرم افزار های مهندسی متفاوت استفاده می نمایند که مدیریت و راهبری این موضوع در اختیار مدیران و کارشناسان نرم افزار آن سازمان است.

دغدغه کارشناسان نرم افزار در سازمانها

پشتیبانی این نرم افزار با کجاست ؟

این نرم افزار چه سالی خریداری شده است چه مدت خدمات پشتیبانی دارد؟

تعهدات فروشنده نرم افزار چیست ؟

این نرم افزار از چه پورتهایی در شبکه استفاده می کند ؟

این نرم افزار از چه استانداردهایی تبعیت می کند ؟

آیا این نرم افزار قابلیت بروزرسانی دارد ؟

مدت زمان لایسنس این نرم افزار چقدر است ؟

از چه شرکتی و توسط چه شخصی خریداری شده است ؟

شناسنامه دار کردن سیستم های موجود در هر سایمان اعم از سرورها ،کامپیوترها و لپ تاپ  ها می تواند ما را در مدیریت قطعات و تجهیزات کمک شایانی کند و در ضمن در راستای انتخاب یا خرید مجدد یک برند یا مارک بتوان تصمیم گیری صیح و منطقی را گرفت

آیا در هر سازمانی هر شخص می تواند تجهیزات تحویلی خود را در کارتبال خود ببیند ؟

آیا لیست تک تک قطعات رایانه ها را در اختیار دارید ؟

آیا قابلیت اسکن خودکار و مغایرت گیری قطعات رایانه را می توانید انجام دهید ؟

آیا تجهیزات شما تاریخچه (مالکین ،خرابی ،قطعات ،درخواستها ،هزینه ها و…) دارند ؟

آیا نقل و انتقال تجهیزات در حوزه فناوری اطلاعات جایی ثبت می شود ؟

چه زمانی  این تجهیزات را خریده اید ؟

عمر مفید تجهیزات چقدر است ؟

عموما درک اینکه هر مجموعه بتواند بروز ترین اطلاعات سخت افزاری خود را داشته باشد با توجه به گستردگی تجهیزات در سازمان ها به یک رویا برای مسئولین حوزه های فناوری اطلاعات  مبدل شده است .

دغدغه اصلی مدیران فناوری اطلاعات نحوه درست و منطقی استفاده از بودجه های اختصاص یافته به آن حوزه طبق برنامه ریزی های قبلی می باشد .ولی گاها این برنامه ریزی ها بعلت وقوع خرابی های ناگهانی تحقق نیافته و مشکلات عدیده ای را برای حوزه فناوری اطلاعات بوجود خواهد آورد که باید کسر منابع مالی خود را با هزاران تبصره و سرفصل تامین کنند .

عموما مدیران فناوری اطلاعات بعلت عدم داشتن گزارشات آماری دقیق از هزینه های خرید ،تعمیرات در سالهای گذشته نسبت به درخواست اولیه بودجه هر سال مشکل داشته و گاها تقاضاهای خود را صرفا با بحث تورم منطبق کرده و این کار اصلا علمی و منطقی نبوده و مشکلات متعددی را برای آنها در طی سال بهمراه خواهد داشت .

در فصل گذشته چقدر هزینه تعمیرات داشته ایم ؟

چه قطعاتی را خریداری کرده ایم ؟

با چه شرکتها یا پیمانکارانی در فصل تابستان کار می کنیم ؟

بیشترین خرابی های هزینه بر چه چیزهایی بوده اند ؟

چه مارکی بیشترین خرابی را بهمراه داشته ؟

چقدر مواد مصرفی مصرف کرده ایم ؟

هزینه سرویس و بازدید ماهیانه تجهیزات چقدر شده است ؟

چند درصد از تجهیزات گارانتی دارند و مشمول هزینه نیستند ؟

عمر خرابی تجهیزات چقدر است ؟

رسیدن به جوابهای فوق ما را به سمت مدیریت های مدرن و تخصصی در حوزه فناوی اطلاعات هدایت می کند ابزارهای نرم افزاری که بتواند ما را در قدم به قدم فعالیتهای آن حوزه یاری و آمارهای دقیقی را برای تصمیم گیری نسبت به استفاده از تجهیزات یا خرید مجدد آنها یا بودجه ریزی هر سال  یاری نماید.

یکی از دغدغه های کاربران تجهیزات در سازمان حفظ کردن نام کاربری یا پسوردهای مختلف از نرم افزار های متعدد است که موجب سر درگمی آنها و عدم استفاده به موقع از نرم افزار می شود .

نگاه مدیران فناوری اطلاعات در عرصه خرید نرم افزار های متعدد به این سمت میل کرده که صد در صد خریدها باید به شکلی در حوزه فناوری صورت بگیرید که نرم افزار های خریداری شده قابلیت ارتباط با مدیریت شبکه آن سازمان که عموما از اکتیو دایرکتوری استفاده می شود باشد

تا در کانورت برخی دیتا ها کار به راحتی صورت پذیرد .

آیا نرم افزار شما با اکتوی دایرکتوری یکپارچه است ؟

آیا می توانیم برای استفاده از نرم افزار شما یوزرها را از اکتوی دایرکتوری بخونیم ؟

یکی از اساسی ترین دلایل خرید نرم افزار ها در سازمانها استفاده از گزارشات متنوع مدیریتی و جزئی از یک نرم افزار می باشد تا بتواند ما را در راستای مدیریت بهتر شرایط کاریمان کمک نمایند .

چه گزارشاتی برای مدران فناوری اطلاعات مفید است ؟

گزارشات مدیریتی چیست؟

آیا گزارش دقیقی از لیست تجهیزات و قطعات بصورت تفکیک شده داریم ؟

آیا گزارش دقیقی از عملکرد کارشناسان و پیمانکاران داریم ؟

آیا گزارش دقیقی از هزینه های خرید و تعمیرات در مجموعه وجود دارد ؟

گزارشات بر اساس سال ،ماه یا فصل قابل تفکیک است ؟

آیا گزارشات تفکیکی از کارشناسان بر اساس ساختار سازمانی داریم ؟

آیا گزارش از اقداماتی از قبیل نصب نرم افزار ،تعویض قطعات ،رفع مشکل شبکه و تعمیرات موجود است ؟

آیا لیست دقیقی از تجهیزات موجود در انبار داریم؟

آیا گزارشی از تاریخچه یا سوابق تجهیزات یا درخواستها داریم ؟

چه تعداد کامپیوتر با RAM کمتر از ۲GB در سازمان وجود دارد؟

چه تعداد از کامپیوتر ها بیش از ۵ سال قدیمی شده اند؟

کامپیوتر و تجهیزات تحویل شده به پرسنل در واحدهای مختلف کدامند؟

مهلت اتمام گارانتی کدامیک از کامپیوتر ها یا تجهیزات در ماه آینده منقضی می شود؟

بیشتر درخواست ها و سرویس ها مربوط به کدام دارایی ها بوده است؟

بیشتر هزینه های مربوط به دارایی ها برای کدام واحد سازمانی صورت گرفته است؟

 و….

ارائه گزارشات متنوع، ترکیبی و نموداری جزو بهترین امتیازات یک نرم افزار محسوب می شود

واژه سرویس و بازدید عموما برای حوزه های فناوری اطلاعات ملموس بوده چون در طول سال برای جلوگیری از خرابی های احتمالی اقدام به تعمیرات پیشگیرانه یا اصطلاحا pm می کنند چه مواردی در این روند دخیل است .

الف: تعریف برنامه سرویس و بازدید

ب: لیست تجهیزات

ج: لیست سرویسکاران یا پیمانکاران

د: لیست اقدامات انجام شده

ه: ثبت نتایج کار و تاییده کاربران استفاده کننده از تجهیزات

شرحی برخی از امکانات و قابلیت های نرم افزار رسفا

·          امکان ثبت و آرشیو کلیه اطلاعات کاربران درسایر مجموعه های خصوصی و سازمانهای دولتی

·         امکان اتصال به سرور اکتیودایرکتوری جهت ثبت گروهی و یکباره کاربران به صورت هوشمند وسریع

·         امکان اتصال و خواندن اطلاعات سخت افزاری کلیه کامیپوترهای موجود درشبکه های  workgroup و Domain به صورت هوشمند

·         بهره مندی از امکان سرچ هوشمند براساس IP ، نام کاربر ، نام کامپیوتر، MAC Address دربخش رایانه ها

·         امکان ثبت گروههای تجهیزات به صورت داینامیک ودرقالب ساختار درختی به منظور تعریف انواع رسته های تجهیزات 

·         امکان ثبت کلیه اموال سازمانی بهمراه اطلاعاتی همچون شماره سریال ،شماره اموال ، تاریخ گارانتی در رسته تمامی تجهیزات اعم از ماشین های اداری ، تجهیزات شبکه ، تجهیزات امنیتی و …

·         امکان تعریف فیلدهای داینامیک بسته به نیاز کاربر در بخش تجهیزات

·         امکان ثبت تاریخچه کامپیوترها ی موجود درشبکه و اطلاع از تعداد خرابی ، درخواست ،تعداد و شرح قطعات تعویض شده

·         امکان رویت سوابق کامل تجهیزات رایانه ای و غیره دربخشهای مالکین ، هزینه ها ، مشخصات فنی و…

·         امکان ثبت و آرشیو اطالعات امنیتی مسئولین IT اعم ازusername ,Password,ESSID,…

·         امکان ثبت قطعات و کالاها درانبار و صدوراسنادورودی و خروجی به فراخور نیاز مسئولین IT

·         امکان ضمیمه نمودن اسنادخروجی کالاها به درخواستهای تعمیرات وتعویض قطعه ازسوی کاربران

·         امکان ثبت و آرشیو لایسنسهای سخت افزاری و نرم افزاری بدون محدودیت با امکان ثبت فایلها و درخواستها و… به صورت طبقه بندی شده

·         امکان ثبت چارت سازمانی به صورت داینامیک باقابلیت Drag And Drop

·         امکان تعریف حوزه دید اطلاعاتی دربخش کاربران به منظور حفاظت ومدیریت بهتر اطلاعات وارد شده وتسریع در اعمال نمودن محدودیت های مدیریتی

·         امکان ثبت شرکتهای پیمانکار و نمایندگان رسمی دربخش شرکتها و فروشگاهها

·         امکان ثبت و آرشیو تمامی قراردادهای منعقدشده سازمانی

·         امکان ثبت و اجرای سرویس ها و بازدید های دوره ای PM جهت فعال سازی سرویس های دوره ای

·         تعمیرات و نگهداری تجهیزات سازمان ها با قابلیت فعال سازی کارتابل تکنسین ها ی فنی و مشاهده و ثبت گزارشات و شرح عملکرد حین اجرای برنامه

·         امکان پیگیری و مشاهده ریزعملکرد کارشناسان تعمیرات و نگهداری درقالب گزارشات متنوع ازسوی ادمین

·         امکان ثبت درخواست تعمیرات ، خرید قطعه ، رفع مشکل های نرم افزاری و سخت افزاری بدون محدودیت درنوع گروه تخصصی ازسوی کاربران مجموعه

·         امکان پیگیری و ثبت هزینه ها دربخش درخواستهای تعمیرات کاربران با بهره مندی از دو کارتابل عمومی و شخصی ازسوی کارشناسان

·         امکان ثبت اولویت های رسیدگی به درخواست ازسوی ادمین با امکان ثبت تنظیمات نحوه رسیدگی به درخواستها توسط کارشناسان درانواع گروههای تخصصی و زمینه های کاری به صورت کاملا  داینامیک و  باتوجه به نیازهای مجموعه

·         امکان مشاهده و پیگیری تمامی درخواستها ازسوی فرد متقاضی واطلاع از نحوه رسیدگی به درخواست وی ازسوی کارشناسان درتمامی مراحل

·         بهره مندی از قابلیت ارجاع ، هامش ،ثبت فایل ،ثبت هزینه توسط کارشناسان فنی مسئول دربخش درخواستها باتوجه به سطوح دسترسی تعیین شده ازسوی ادمین

·         بهره مندی ازگزارشات متنوع دربخش تجهیزات با قابلیت فیلترینگ براساس تمامی اطلاعات وارد شده ازسوی کاربر

·         بهره مندی از گزارشات نموداری دربخش تجهیزات به منظور رویت روند رشد تعداد تجهیزات

·         بهره مندی از گزارشات نموداری ورقابتی مربوط به عملکرد کارشناسان بخش درخواستها درسه حوزه گروهی ، انفرادی و به تفکیک گروههای تخصصی

·         قابلیت گزارش دهی موجودی های انبار به تفکیک اسنادخروجی و ورودی

·         قابلیت گزارش دهی مربوط به عملکرد سرویس کاران بخش PM به همراه گزارش انحصاری ریز عملکرد کارشناسان دراین بخش

بهمراه دهها گزارش و امکانات دیگر ..

بعد از نهایی شدن خرید شما می توانید به مدت ۱۵ ماه  از پشتیبانی رایگان  نرم افزار help desk  استفاده کنید و در صورت  مراجعه حضوری  هزینه ایاب و ذهاب و اقامت بر عهده خریدار می باشد .

الف: رفع مشکلات احتمالی

ب: آموزش

ج: ارائه ویرایشها و آپدیتهای جدید

در سالهای آتی در صورت تمایل به استفاده از ویرایش های جدید نرم افزار و پشتیبانی  ،خریدار موظف است برای سال دوم ۲۰ درصد مبلغ خرید نرم افزار را بعنوان هزینه پشتیبانی پرداخت نماید. و در سالهای بعد نیز طبق تعرفه موجود عمل نماید .و این هزینه مشمول هزینه های ایاب و ذهاب ،اقامت یا آموزش مجدد نمی باشد.

ضمن تشکر بخاطر انتخاب  نرم افزار  help desk رسفا ،افتخار داریم نسخه های آزمایشی نرم افزار های خود را برای جلب اطمینان و تست نهایی شما در مجموعه خود بصورت یکماهه و حتی در صورت تقاضای کتبی با لایسنس ۳ ماهه در اختیارتان قرار دهیم .



۰۲۱-۸۸۲۵۶۳۴۰-۸۸۲۵۴۶۸۵

 مدیر فروش : آقای مهدوی فر

برگشت به بالا